Olet täällä

Suomen paras myyntiorganisaatio -kilpailu käynnistyy

09.12.2019
Suomen paras myyntiorganisaatio -kilpailu käynnistyy

Haaga-Helian ja MMA:n järjestämään Suomen Paras Myyntiorganisaatio -kilpailuun voi osallistua 11.12.2019–30.1.2020.

Kilpailun tarkoitus on palvella yrityksen myynnin kehittämistä ja parantaa suomalaista myyntiosaamista laajemminkin. Jokainen osallistuva yritys saa ilmaisen vertailuraportin, jossa myynnin osa-alueita verrataan muihin yrityksiin.

Jo kymmenettä kertaa järjestettävässä kilpailussa arvioidaan yrityksen myyntistrategiaa, myynnin johtamista, myyntityötä, asiakasosaamista sekä myynnin prosesseja ja työkaluja.

Kilpailu siirtyi Haaga-Helian järjestettäväksi viime vuonna, kun kilpailua kehitettiin tieteellisempään suuntaan. Nyt kilpailua ja sen kehittämistä jatketaan yhteistyössä Myynnin ja markkinoinnin ammattilaiset ry:n (MMA) kanssa.

Viime vuonna voittajaksi valikoitui Lindström, jonka myyntiorganisaation vahvuus löytyi tuloksellisuudesta ja asiakaskeskeisestä kehittämisestä.

– Lindströmin myyntiorganisaatio osoittautui innovatiiviseksi ja vastuulliseksi pitkän linjan onnistujaksi, joka on viime aikoina ottanut käyttöön uusia digitaalisia ratkaisuja, kertoo kilpailun päätuomari Timo Kaski.

Kilpailun voittaja valitaan tarkasti

Suomen paras myyntiorganisaatio -kisassa voittaja valitaan kolmiosaisessa prosessissa. Verkkokyselyyn vastaamalla mikä yritys tahansa voi ilmoittautua mukaan kilpailuun.

Vastausten perusteella myyntialan ammattilaisista koostuva raati valitsee viisi finalistia, joiden myyntiorganisaation työskentelytapoihin tutustutaan tarkemmin haastattelujen kautta. Tämän jälkeen raati haastattelee myös finalistien asiakkaita.

Näiden vaiheiden jälkeen valitaan voittaja – eli Suomen paras myyntiorganisaatio 2019. Voittaja palkitaan Haaga-Helian Tulevaisuusfoorumissa 18.3.2020.

Kaikkien kannattaa hakea mukaan

Kilpailuun osallistuminen on ilmaista, ja ainoastaan kilpailun voittajan nimi julkistetaan – kaikkien muiden osallistujien nimet ja vastaukset pysyvät anonyymeinä. Kilpailusta on hyötyä yrityksen myyntityön kehittämiseen, vaikka finaalipaikka ei osuisikaan kohdalle. Mitä enemmän osallistujayrityksiä vastaa kyselyyn, sitä paremmat vertailuraportit jokainen yritys saa. Kun yhdestä yrityksestä on useita vastaajia (myyjiä ja myynnin johtoa), yritys saa tarkemman raportin itselleen.

Osallistu kilpailuun: http://www.suomenparasmyyntiorganisaatio.fi/osallistu-kilpailuun/

Jutun kuvassa kilpailun päätuomari Timo Kaski.

 

 

Countdown